השר אורי אריאל: אסור לפרוץ את הסטטוס קוו בנושא השבת

איתי גדסי No Comments on השר אורי אריאל: אסור לפרוץ את הסטטוס קוו בנושא השבת

השר אורי אריאל מצטרף למתנגדים לדוח המנכ"לים לקראת הדיון בממשלה ואומר: ״אסור לפרוץ את הסטטוס קוו על צביון השבת במדינת ישראל״ אריאל חושב כי יש גם פתרון: "הפתרון שהממשלה צריכה להוביל הוא הארכת חופשת סופ״ש לימי ראשון. על ידי כך, מרבית הויכוחים וקרבות השבת יהפכו ללא רלוונטיים. בכך אני מאמין ואת זה אקדם".

שר החקלאות אורי אריאל צילום: דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר תדון הממשלה בדוח המנכלים בנושא השבת. הממשלה צפויה להגיש את עמדתה ולבחור באחת משלוש האופציות שהונחו על שולחנה. זאת, כדי לאפשר לפרקליטות המדינה להגיש את עמדת המדינה לדיון בבג"ץ בנושא זה שקבוע ל-23 בחודש. עיריית תל אביב עתרה לבג"ץ נגד הממשלה על שאינה מאשרת את חוק העזר שלה המאפשר פתיחת 160 פיצוציות ומינימרקטים בשבת.

המפלגות החרדיות מצידן, דורשות שהממשלה תחליט ביום ראשון על סגירת הפיצוציות והמינימרקטים בתל אביב בשבת.

עמדתה המגובשת של הנציגות החרדית (ש״ס ויהדו״ת): לא להסכים בשום אופן שהממשלה תאשר את חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת. אישור כזה משמעותו הפרה חמורה של הסטטוס קוו.

לקראת הדיון בממשלה על פתיחת עסקים בשבת בתל אביב אמר היום שר החקלאות אורי אריאל: ״השבת היא ערך יהודי ולאומי ומעוגנת בסטטוס קוו ההיסטורי, ולכן פגיעה בצביונה ללא הסכמה והידברות תהיה בכיה לדורות ואתנגד לה.

"ברור לכולם כי אישור ממשלתי לפתיחת עסקים בשבת, ואפילו מדובר בכמה עשרות בודדות, מהווה שינוי מדיניות עם השלכות על כלל החברה הישראלית.

אריאל הוסיף: "צריך להבין שפריצת הסטטוס קוו תהווה מדרון חלקלק שתשפיע על כל הצדדים, כי אם יש הפרה מצד אחד, יעשו זאת בפעם הבאה מהצד השני.

"הפתרון שהממשלה צריכה להוביל הוא הארכת חופשת סופ״ש לימי ראשון. על ידי כך, מרבית הויכוחים וקרבות השבת יהפכו ללא רלוונטיים. בכך אני מאמין ואת זה אקדם".



0 תגובות